اکتبر 17, 2021

[오래 전 ‘이날’] چرا سریعترین “قطار گلوله ای” جهان متولد شد

[ad_1]

[오래 전 ‘이날’] چرا سریعترین “قطار گلوله ای” جهان متولد شد

تغییر دادن2021-03-27 00:13مروری بر زمان مقدمه

ورود2021-03-27 00:10

این بخشی است که گزارشات مربوط به Kyunghyang Shinmun در همان روز از سال 1961 تا 2011 هر 10 سال بررسی می شود. روزانه به روز کنید.

[오래 전 ‘이날’]    چرا سریعترین

27 مارس 1991 “آخرین قطار گلوله ای 336 کیلومتر در ساعت را ثبت می کند”
در این روز ، 30 سال پیش ، کیونگ یانگ شینمون حاوی شرح مختصری از قطار به نام “قطار گلوله ای” است. این مقاله می گوید: “قطار گلوله ای جدید در ژاپن موفق شد در تاریخ 26 ام با سرعت 336 کیلومتر در ساعت حرکت کند و رکورد جدیدی را در مورد سرعت قطار ژاپنی ثبت کند.” با این حال ، به نظر می رسد که فقط یک یا دو قطار از این دست در ژاپن وجود نداشته است. براساس این مقاله ، “رکورد پیشرو ژاپن 325.7 کیلومتر در ساعت است که توسط قطار گلوله ای سوپر هیکاری در بیست و هشتم ماه گذشته ثبت شده است.”

قطار ژاپنی به سرعت گلوله با سرعت بیش از 300 کیلومتر در ساعت حرکت می کند. فقط کلماتی مانند “قطار گلوله ای” و “سوپرهیکاری” در مقاله وجود دارد ، اما آیا می توانید حدس بزنید؟ این قطارهای شینکانسن هستند.

در آن زمان هیچ قطعه ای از قطار پیدا نشد که با سرعت 336 کیلومتر در ساعت در حال کار باشد. “به نظر می رسد از نوع” قطار سری 300 “باشد. طبق ویکی پدیا ، “قطارهای Shinkansen 300 Series 9000 بالاترین سرعت عملیاتی 325.7 کیلومتر در ساعت را در بخش Tokaido Shinkansen در 11 مارس 1991 ثبت کردند.” ثابت و در میان قطارهایی که در آن زمان کار می کردند یا در حال توسعه بودند ، تنها قطاری که موفق به رسیدن به این سرعت شد قطار سری 300 است.

به نظر می رسد نام “Super Hikari” که در مقاله آمده است کلمه ای است که نشان دهنده کلاس Shinkansen است. قطارهای ژاپنی نیز مانند خطوط راه آهن کره که در Mugunghwa و Saemaeul طبقه بندی می شوند کلاس های مسیر دارند. کلاس های جداگانه ای برای Shinkansen وجود دارد. بالاترین نمره “Nozomi” ، میانگین نمره “Hikari” و در نهایت “Kodama” است. در میان آنها کلاس “Nozomi” در سال 1992 تأسیس شد. با توجه به اینکه مقاله در سال 1991 منتشر شده است ، به نظر می رسد کلاس “Super Hikari” مقدماتی برای کلاس فعلی “Nozom” است. از آنجا که این بالاترین امتیاز در آن زمان بود ، به نظر می رسد آخرین قطارها ارسال شده اند.

کیونگ یانگ شینمون ، 27 مارس 1991

کیونگ یانگ شینمون ، 27 مارس 1991

سرعت 300 کیلومتر در ساعت حتی برای KTX کره ای نیز آسان نیست. شینکانسن که 30 سال پیش به این سرعت رسیده بود ، اولین بار در سال 1964 افتتاح شد. همزمان با بازی های المپیک توکیو (1964) ، ساخت خط 2 توکایدو در سال 1959 آغاز شد و طبق برنامه ریزی انجام شده در اکتبر 1964 افتتاح شد. این خط توکایدو شینکانسن است. در آن زمان ، حداکثر سرعت قطار “سری 0” در حال حاضر از 200 کیلومتر در ساعت فراتر رفته است. از آن زمان ، “Sanyo Shinkansen” در سراسر ژاپن باز و گسترش یافته است ، و قطارها نیز به طور مداوم در حال توسعه هستند. به طور خاص ، قطار ابررسانای جذب مغناطیسی ، که در سال 2013 راه اندازی شد ، همچنین به عنوان “موتور خطی L0” شناخته می شود ، با ثبت 603 کیلومتر در ساعت در حین پرواز خلبان در آوریل 2015 ، سریعترین قطار در جهان شد.

از اوایل دهه 1960 مفهوم شینکانسن که با قطارهای تجاری با سرعتی بیش از 200 کیلومتر در ساعت کار می کرد ، به دهه 1930 برمی گردد. نام پروژه ای که در آن زمان محبوب بود “قطار گلوله ای” بود. در اینجا نام قطارهای شینکانسن در مقاله “قطار گلوله” نامیده می شود. طبق یک نظریه ، هدف “قطار گلوله ای” نفوذ از طریق چوسون و سرزمین اصلی چین در آن زمان بود و بنابراین تصور می شد که به تونل زیر دریایی کره-ژاپن نفوذ کند.

برنامه های اولیه ژاپن برای این منظور چیست؟ در اوج جنگ چین و ژاپن ، ژاپن نیروها و تجهیزات خود را به طور عمده از طریق راه آهن به جبهه منتقل می کرد. با این حال ، ظرفیت خطوط موجود توکایدو و سانیو برای کنترل حجم صدا کافی نبود. سرانجام ، ژاپن قصد دارد مسیر جدیدی را در این خطوط “Shinkansen (بزرگراه جدید)” افتتاح کند. به منظور حمل سریع تجهیزات و سربازان به اندازه یک گلوله ، عرض خط راه آهن گسترده شده و منحنی مسیر نیز به حداقل رسید. این ساخت و ساز بعداً در سال 1943 با تشدید شکست ژاپن متوقف شد ، اما با ساخت مسیر دوم توکایدو در دهه 1960 به ارث رسید و پایه ای برای شینکانسن شد. به عبارت دیگر ، برای پیروزی در جنگ تهاجمی و تأسیس “حقوق بزرگ شرق آسیا” که ژاپن آن را هژمونی در شرق آسیا می نامد ، این طرح پیشگام ساخته شد.

این عطر است به فیس بوک بروید ما صفحه فیس بوک Hyangi را باز کردیم. از آخرین اخبار مطلع شوید! (▶ رفتن به)










[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *