اکتبر 25, 2021

[오래 전 ‘이날’]مردی که نسخه آمریکایی کنکورد را کشت؟

[ad_1]

[오래 전 ‘이날’]مردی که نسخه آمریکایی کنکورد را کشت؟

این بخشی است که گزارشات مربوط به Kyunghyang Shinmun در همان روز از سال 1961 تا 2011 هر 10 سال بررسی می شود. روزانه به روز کنید.

جت مافوق صوت کره ای-کره ای کنکورد (1976)

جت مافوق صوت کره ای-کره ای کنکورد (1976)

30 30 مارس 1991 “قاتل SST” SST را نجات داد؟
50 سال پیش در این روز شخصی به نام “قاتل SST” در کیونگ یانگ شینمون معرفی شد. این یک سناتور آمریکایی به نام ویلیام پروکسیمر است. در این مقاله آمده است: “از سال 1961 تا 1969 ، نماینده پروکسی مایر علیه سیاست بودجه دولت که 5 بار در برنامه توسعه SST هزینه شد ، مبارزه کرد ، اما موفق نشد.” من مداخله می کنم. “و او گفت ،” او سرانجام در مبارزه با هزینه های توسعه SST موفق بود. “

در آن زمان ، سنای ایالات متحده درخواست دولت برای یارانه برنامه توسعه SST را در 24 مارس همان سال ، پنج روز قبل از انتشار مقاله ، رد کرد. این مقاله برجسته سناتور پروکسیمایر است که در آن زمان یکی از شرکت کنندگان اصلی در تصمیم گیری بود. اما آنچه در مقاله بیشتر به شما در مورد سناتور لی علاقه مند است ، برنامه توسعه SST است. دقیقاً SST چی بود؟

کیونگ یانگ شینمون در تاریخ 30 مارس 1971

کیونگ یانگ شینمون در تاریخ 30 مارس 1971

SST مخفف “Super Sonic Transport” است. اقلامی که باید حمل شوند نه تنها کالا بلکه افراد را نیز شامل می شود. به همین دلیل در آن زمان در واقع کلمه ای بود که به معنای “هواپیمای مافوق صوت” بود. کنکوردی که شما حداقل یک بار در مورد آن شنیده اید نماینده SST است. همانطور که در مقاله ذکر شد ، دولت ایالات متحده حداقل از سال 1961 در تلاش است بودجه های ایالتی را به برنامه توسعه SST اختصاص دهد. دلیل آن رقابت در توسعه هواپیماهای مسافربری مافوق صوت بین اتحاد جماهیر شوروی ، انگلیس و فرانسه در آن زمان نبود.

در دهه 1960 ، در حالی که ایالات متحده برای توسعه فضا با اتحاد جماهیر شوروی در خارج از جو رقابت می کرد ، انگلیس و فرانسه برای تولید یک هواپیمای مافوق صوت علیه اتحاد جماهیر شوروی رقابت کردند. در اوایل دهه 1960 ، اتحاد جماهیر شوروی اعلام کرد که قصد دارد یک هواپیمای مافوق صوت تولید کند و در سال 1963 ساخت توپولف TU-144 آغاز شد. همزمان انگلیس و فرانسه همکاری مشترک ساخت کنکورد را آغاز کردند. سپس ، در دسامبر 1968 ، اتحاد جماهیر شوروی توانست برای اولین بار پرواز TU-144 را آزمایش کند و عنوان “توسعه اولین هواپیمای مافوق صوت جهان” را به خود اختصاص دهد. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا عنوان “اولین تجاری سازی” را از دست ندهیم “

در حالی که ایالات متحده ، فرانسه و اتحاد جماهیر شوروی برای یک هواپیمای مسافربری مافوق صوت با یکدیگر رقابت می کردند ، ایالات متحده نمی توانست بی حرکت بماند. دولت آمریكا بوئینگ 2707 را كه توسط بوئینگ در دست ساخت است به عنوان نمونه اولیه SST آمریكا انتخاب می كند و قصد دارد 75٪ هزینه های توسعه را پشتیبانی كند. این طرح ، برنامه توسعه SST است که در مقاله ذکر شده است. با این حال ، از آنجا که هدف “فراتر رفتن از کنکورد” از همه جنبه ها ، مانند ظرفیت حمل و نقل و سرعت بود ، دوره توسعه تمدید شد و هزینه های توسعه افزایش یافت. همانطور که در مقاله بیان شد ، برنامه SST ایالات متحده در نهایت مبتنی بر امتناع سنا از بودجه عمومی است که بالغ بر 75 درصد از هزینه های توسعه آن است.

بنابراین این تصمیم برای ایالات متحده “دست خدا” است. هواپیمای مافوق صوت در آن زمان چندین مشکل مهلک داشت. اول از همه ، اقتصاد بسیار پایین بود. در مورد هواپیماهای بزرگ ، انرژی زیادی برای شکستن سرعت صدا و حتی فراتر از آن لازم است. دلیل این امر این است که هوا با سرعت بالاتر از سرعت صوت به عنوان مایع عمل کرده و یک مقاومت ثابت ایجاد می کند. به همین دلیل مصرف سوخت کنکورد در آن زمان شش برابر بوئینگ 747 بود. از طرف دیگر ، به دلیل بدنه نازک برای کاهش درگ ، محدودیت ظرفیت مسافر حدود یک سوم بود. در آن زمان کرایه های کنکورد چهار برابر هزینه یک هواپیمای کلاس اول معمولی بود و به همین دلیل تعداد مسافران حدود 10 مسافر بود ، متفاوت از مسیر آتلانتیک که ایالات متحده و اروپا را به هم متصل می کرد.

رونق صوتی نیز یک مشکل بود. شکایت های مدنی از صدای رعد بر روی زمین بیداد می کرد. سرانجام ، ایالات متحده پرواز مافوق صوت بر فراز خاک خود را ممنوع کرد و کنکورد نمی توانست با سرعت مافوق صوت عجله کند تا اینکه به دریا رفت. این مانند یک “راه آهن سریع السیر با تعداد کمتر از مسیرهای دوتایی بود.”

انگلیس و فرانسه نیز در جریان توسعه از این مشکلات آگاه هستند. با این حال ، این توسعه به این دلیل انجام شد که بیش از 1 میلیارد دلار پول در اختیار گرفته شده بود و نبرد برای افتخار با اتحاد جماهیر شوروی امکان پذیر نبود. با این حال ، حتی پس از تجاری سازی ، كنكورد نتوانست از پس مشكلات سودآوری برآید و سرانجام در سال 2003 فعالیت خود را متوقف كرد. TU-144 ، اولین هواپیمای مافوق صوت جهان نیز پس از یك سال تجاری در 1978 ، به همین سرنوشت دچار شد.

از طرف دیگر ، با جلوگیری از توسعه SST ، ایالات متحده موفق شد از بودجه هنگفت گمشده جلوگیری کند. علاوه بر این ، در حالی که انگلیس و فرانسه با سرعت مافوق صوت وسواس زیادی داشتند ، آنها در آینده شروع به تسلط بر بازار حمل و نقل هوایی جهانی کردند و مدل هایی را به بازار عرضه کردند که بیشتر از سرعت ، بر وزن و اقتصاد بار تمرکز دارند ، مانند بوئینگ 747 “.

نسل بعدی نمونه اولیه هواپیمای مسافربری مافوق صوت XB-1 که توسط Boom Supersonic ساخته شده است

نسل بعدی نمونه اولیه هواپیمای مسافربری مافوق صوت XB-1 که توسط Boom Supersonic ساخته شده است

برای مرجع ، گفته می شود که در حال حاضر تا حدی مشکلات فنی با مشکل SST در آن زمان برطرف شده است. نسل بعدی SST های موجود در حال توسعه از یک موتور توربوفن استفاده می کند که نسبت به موتورهای توربوجت استفاده شده در کنکورد و سایر موتورها از مصرف سوخت و اطمینان بهتری برخوردار است و همچنین طراحی بدنه ای را ارائه می دهد که رونق و مقاومت صدا را به حداقل می رساند. گفته می شود که این هواپیمای آزمایشی که X-59 QueSST (فناوری صوت بی صدا) نامیده می شود با سرعت 1.42 ماخ (1512 کیلومتر در ساعت) با سرعت 55000 فوت در حال پرواز است ، در حالی که فقط صدای درب بسته شدن اتومبیل را روی زمین می گذارد.

به طور متناقضی ، بیشتر فرزندان آینده کنکورد در ایالات متحده ایجاد شده اند. علاوه بر ناسا و لاکهید مارتین ، استارت آپ های فن آوری مانند بوئینگ که قصد ساخت هواپیماهای تجاری را دارند ، توسعه و نگهداری می کنند ، منطقه Supersonic ، Spike Aerospace و Boom Supersonic نیز شرکت های آمریکایی هستند.

در این مرحله ، آیا پروگزیمر کنگره ، که قبلاً “قاتل SST” بود ، کسی نیست که در نتیجه SST را در ایالات متحده نجات داد؟

این عطر است به فیس بوک بروید صفحه فیس بوک “سلام” را باز کردم. از آخرین اخبار مطلع شوید! (▶ رفتن به)










[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *