اکتبر 25, 2021

[오래 전 ‘이날’]آیا می توان گفت نمی توانیم “شیطان” باشیم؟

[ad_1]

[오래 전 ‘이날’]آیا می توان گفت نمی توانیم “شیطان” باشیم؟

تغییر دادن2021-04-12 00:02مروری بر زمان مقدمه

ورود2021-04-12 00:00

این بخشی است که گزارشات مربوط به Kyunghyang Shinmun در همان روز از سال 1961 تا 2011 هر 10 سال بررسی می شود. روزانه به روز کنید.

یادبود هولوکاست در برلین ، آلمان ، به یاد قربانیان کشتار یهودیان.  ویکیپدیا

یادبود هولوکاست در برلین ، آلمان ، به یاد قربانیان قتل عام یهودیان است. ویکیپدیا

12 آوریل 1961 “دادگاه علیه آیشمن سرانجام تجدید نظر شد”

مرد 50 ساله با کت و شلوار خاکستری تیره با صورتی رنگ پریده وارد دادگاه می شود. رد پای مخاطب در اطراف چشم و گوش مخاطب جمع می شود. این دادگاهی در بیت المقدس است و وی در این روند متهم است. او با عینک های حاشیه سیاه ، کراوات راه راه و موهای نازک ، دقیقاً مانند یک تاجر معمولی میانسال به نظر می رسد. متهم که بین دو نگهبان با لباس های آبی به دام افتاده بود ، در محاصره شیشه های زره ​​پوش وارد جایگاه متهم شد. سرش را به صندلی بار تکان داد و نشست. کمی تنش به نظر می رسد.

همه دنیا از ظاهر روشن او متعجب بودند. نام متهم آدولف آیشمن است. او بدترین قاتل برای کشتن میلیون ها یهودی بود. شیطان سرانجام نه شاخی روی سرش بود ، نه پوستی قرمز و نه چهره ای مثل دایی همسایه. در 12 آوریل 1961 ، کیونگ یانگ شینمون خبر تجدید نظر در این دادگاه قرن را منتشر کرد ، که ایچمن از آن شکایت می کرد.

کیونگ یانگ شینمون در 12 آوریل 1961.

کیونگ یانگ شینمون در 12 آوریل 1961.

آیشمن در سال 1932 به حزب نازی آلمان پیوست و به عنوان مدیر اجرایی فعالیت کرد. وی پس از کار به عنوان یک پلیس مخفی (گشتاپو) یهودی و فرماندار ، مدیر ارشد نسل کشی نازی ها شد. یک بار گفته شد که او حتی به خود می بالد که 5 میلیون یهودی را با قطار به اردوگاه فرستاده است.

پس از شکست آلمان نازی در سال 1945 ، آیشمن توسط نیروهای آمریکایی اسیر شد ، اما سال بعد از اردوگاه فرار کرد. وی پس از ترک آلمان ، هویت خود را در آمریکای جنوبی پنهان کرد و به مدت 15 سال مخفیانه زندگی کرد. او حتی با نام مستعار ریکاردو کلمنت شغل پیدا کرد. با این حال ، وی در ماه مه 1960 دستگیر شد و به دلیل پیگرد قانونی دادستانی آلمان و آژانس اطلاعاتی موساد اسرائیل به محاکمه کشیده شد.

آدولف آیشمن در دادگاه

آدولف آیشمن در دادگاه

600 خبرنگار از 35 کشور در دادگاه گرد هم آمدند تا دادگاه جنایتکار اصلی هولوکاست را ببینند. در آن زمان ، مقاله کیونگ یانگ شینمون به طور خاص کلمات گفته شده در دادگاه را ضبط نمی کرد. اما در آن زمان ، آیشمن به دادگاه گفت: “من قدرت کمی داشتم. وی گفت: “من فقط دقیقاً دستورالعمل های مافوق خود را دنبال کردم.” این یک کشتار عمدی نبود ، بلکه صرفاً یک “انجام مأموریت” مکانیکی بود. هانا آرنت ، که در آن زمان به عنوان خبرنگار نیویورکر ، دادگاه را تماشا می کرد ، <예루살렘의 아이히만>در کتابی به نام:

“در آخرین لحظه ، به نظر می رسید که او در حال جمع بندی درسهای این سیر طولانی شرارت انسان است. درس وحشتناک: حد وسط شر ، که اجازه گفتار و اندیشه را نمی دهد. “

فیلسوف سیاسی هانا آرنت

فیلسوف سیاسی هانا آرنت

ایده آرنت این بود که شر در “عادی بودن” نهفته است که بی پروا از دستورات بد پیروی می کند. با این حال ، دروغ آیشمن مبنی بر اینکه وی قصد نداشت به مرور زمان شنیده شد. معلوم می شود که ظاهر او معمولی بود ، اما افکار او یک دیو بود و آیشمن پس از محاکمه اعدام شد. آیا Arend اشتباه نمی کند؟

نمی دانم. صرف نظر از نتیجه روند ، بینش آرنت در مورد هویت شر ، که خود در کمال حد وسط است ، به ما جای تفکر می دهد. به عنوان مثال ، در میانمار ، برخی از پلیس های نظامی دستورالعمل های نظامی برای اخراج غیرنظامیان را صادقانه دنبال می کنند ، و برخی نیز با رد دستور شلیک به ارتش دیگر فرار می کنند … ارتش به شما دستور می دهد آن را تصرف کنید). با نگاهی نزدیک تر ، ما در خودخواهی تمدن و سرمایه زندگی می کنیم ، اما عوارض جانبی آن همیشه توسط “افراد ضعیف” غیر از ما تحمل می شود. اگر سیستمی که ما به آن تعلق داریم ساختاری است که همچنان به تولید “شر” ادامه می دهد ، چه باید بکنیم؟

این عطر است به فیس بوک بروید ما صفحه فیس بوک Hyangi را باز کردیم. از آخرین اخبار مطلع شوید! (▶ رفتن به)










[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *