اکتبر 25, 2021

[오래전 ‘이날’]کره هوایی انحصار بوئینگ را متوقف کرد؟

[ad_1]

[오래전 ‘이날’]کره هوایی انحصار بوئینگ را متوقف کرد؟

[오래전 ‘이날’]گوشه ای است که گزارش های کیونگ یانگ شینمون را از 10 روز از 1961 تا 2021 از همان روز مرور می کند. روزانه به روز کنید.

[오래전 ‘이날’]کره هوایی انحصار بوئینگ را متوقف کرد؟

■ آیا در 5 ژوئن 1991 ، هواپیمایی کره ای انحصار بوئینگ را متوقف کرد؟
در حال حاضر شرکت هایی که بازار تجاری را به هواپیماهای بزرگ تقسیم می کنند ، بوئینگ از ایالات متحده و ایرباس از اروپا هستند. به طور خاص ، ایرباس بسیار خوب عمل می کند به طوری که طی 10 سال از 2007 تا 2017 سفارشات جدید بیشتری از بوئینگ دریافت کرده است. با این حال ، تا دهه 1970 ، بازار تجاری جهانی هواپیماهای بزرگ تحت سلطه شرکت های آمریکایی مانند بوئینگ و مک دانل داگلاس بود. .

در واقع ، ایرباس شرکتی است که کشورهای بزرگ اروپایی برای شکستن سیستم انحصار آمریکا با یکدیگر متحد شده اند. اسپانیا و پادشاهی انگلستان بعداً به عنوان ستون های اصلی آلمان و فرانسه در سال 1970 تأسیس شدند. با این وجود ورود به بازار تحت سلطه بوئینگ کار آسانی نبود. ایرباس موفق به ساخت هواپیمای مسافربری A300 با 250 صندلی در سال 1972 شد و تولید انبوه آن در سال 1974 آغاز شد ، اما موفق به تحویل آن فقط به خطوط هوایی کشورهای شریک ایرباس مانند ایرفرانس از فرانسه و لوفت هانزا از آلمان شد. جدا از عملکرد A300 ، هیچ تولید کننده یا کشوری جدید به راحتی به عملکرد و ایمنی مدل اول اعتماد نمی کند. با این وجود ، توانایی ایرباس برای رشد در مقیاس امروز 30 سال پیش در کیونگ یانگ شینمون معرفی شده است.

در این روز در کیونگ یانگ شینمون خاطراتی وجود داشت که توسط رئیس فقید گروه هانجین چو چونگ هون نوشته شده بود. راز خرید A300 ارائه شده است. رئیس جمهور چو گفت: “(در اوایل دهه 1970) من یک درخواست غیرمنتظره از یک مقام عالی رتبه دولتی دریافت کردم. وی یادآور شد: “این درخواست خرید شش هواپیمای ایرباس ساخت فرانسه بود.” “ایرباس یک مدل تازه توسعه یافته بود و تاکنون نه شرکت های هواپیمایی دیگر و نه ایرفرانس سفارش نداشتند.” وی گفت: “من جرات نداشتم با خرید موافقت کنم زیرا عملکرد ، جوانب مثبت و منفی را نمی دانستم. “من به شما می گویم.

با این حال ، وی گفت: “بعد از بررسی های فنی فراوان ، تصمیم گرفتم ایرباس بخرم.” دلیل این ادعا “یک ضرورت سیاسی در سطح دولت” بود. “در آن زمان ، دولت پروژه اصلی مترو در سئول را به فرانسه واگذار کرد و سپس دستور ساخت تأسیسات در ژاپن را صادر کرد که با مخالفت شدید دولت فرانسه روبرو شد و (کره جنوبی) توسط سازمان های بین المللی توسط کره شمالی مورد چالش قرار گرفت. مانند سازمان ملل. فرانسه کشوری بود که می توانست نفوذ شدیدی در قدرت های سوم از جمله کشورهای جدید داشته باشد. وی به یاد می آورد ، “تا زمانی که من از این وضعیت اطلاع داشتم ، رد درخواست صادقانه دولت دشوار بود و من نمی توانستم دریغ کنم زیرا این امر به نفع منافع ملی بود.

کیونگ یانگ شینمون ، 5 ژوئن 1991

کیونگ یانگ شینمون ، 5 ژوئن 1991

در حقیقت ، کره ایر در سپتامبر 1974 قراردادی برای معرفی A300 با ایرباس امضا کرد و سال بعد هواپیما را در سال 1975 خریداری کرد. این اولین بار است که ایرباس هواپیما را به خارج از اروپا تحویل می دهد و در را برای فروش ایرباس به خارج از اروپا باز می کند. شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان پس از مشاهده اینکه کره کره ای A300 را قبول و استفاده می کند ، سفارشات خود را شروع کردند. از آن زمان به بعد ، این هواپیما به یک سنگ قدم برای رشد ایرباس تبدیل شده است و ایرباس به هفتمین شرکت بزرگ دفاعی و تولید کننده بزرگ هواپیماهای غیرنظامی جهان تبدیل شده است که هم اکنون بوئینگ و جهان را از هم جدا کرده است. سهم کره ایر در ایرباس امروز کار کوچکی نیست. در واقع ، دولت فرانسه به رئیس جمهور سابق چو لژیون دونور ، بالاترین افتخار فرانسه ، اعطا شد.

در حقیقت ، موارد دیگری نیز وجود دارد که به عنوان زمینه ای برای معرفی هواپیماهای مسافربری ایرباس در کره ایر ، در جامعه مطرح می شود ، غیر از آنچه رئیس جمهور سابق چو به یاد می آورد. در آن زمان ، دولت کره جنوبی برای معرفی موشک ضد کشتی هارپون آمریکا تحت فشار بود ، اما هنگامی که توسط دولت آمریکا رد شد ، به خرید یک موشک Exose از فرانسه روی آورد. با این حال ، یک حکایت مشهور نیز وجود دارد که فرانسه از ترس از بدتر شدن روابط با ایالات متحده ابراز ناامیدی کرده و دولت کره با “هویج” به عنوان شرط خرید A300 معامله کرده است که فروش آن دشوار است به هنگام.

موشک واقعی Exose همراه با A300 در کره جنوبی معرفی شد. در نتیجه ، ایالات متحده بیم آن را داشت که فرانسه مشتری کره ای خود را نه تنها در بخش هواپیمایی کشوری بلکه در بخش دفاعی نیز به فرانسه از دست بدهد. سرانجام موشک هارپون را به کره فروخت و کره جنوبی از موشک های عجیب و غریب و هارپون بهره برداری کرد. همچنین گفته می شود که این امر باعث تولد یک موشک ضد کشتی داخلی می شود که نقاط قوت دو موشک را با هم ترکیب می کند. در نتیجه ، تصمیم کره ایر برای استقرار هواپیمای مسافربری ایرباس به عنوان فرصتی برای جلوگیری از تسلط بوئینگ در بازار هواپیماهای تجاری جهانی ، تقویت روابط دیپلماتیک کره و فرانسه و تأثیر مثبت بر صنایع دفاعی کره به وجود آمد.

بوئینگ 767 (بالا) و ایرباس A300 (پایین).  عکس پرونده ای از روزنامه کیونگ یانگ

بوئینگ 767 (بالا) و ایرباس A300 (پایین). عکس پرونده ای از روزنامه کیونگ یانگ

اما این همه است. خوشحالم که نتایج خوب بوده است ، اما اگر در آن زمان عملکرد واقعی یا مشکلات ایمنی A300 وجود داشته باشد ، چه می شود؟ همچنین ، آیا واقعاً مطلوب است که جهت کاری توسط عوامل خارجی مانند دیپلماسی یا دفاع ملی تعیین شود و نه توسط بهره وری محصول یا ایمنی مسافر؟ من فکر می کنم اخیراً گزارش هایی منتشر شده است که این تردیدها را به وجود می آورد که آیا عوامل خارجی فقط مربوط به به اصطلاح “منافع ملی” هستند مانند دیپلماسی یا دفاع ملی. تحقیقات مشترک فرانسه ، انگلستان و ایالات متحده نشان داد که کره ایر در ازای خرید هواپیمای ایرباس تخفیف زیادی دریافت کرده است و سازمان مالیات ملی سئول در حال بررسی نفوذ این تخفیف به خانواده مالک است یا خیر.بود.

“نتایج” مهم است. اگر نتایج خوب نباشد ، تلاش یا روند کار اغلب بی معنی است. احتمالاً به همین دلیل است که شعارهایی مانند “روند را با نتایج اثبات کنید” مطرح شدند. اما آیا نباید این جمله را نادیده گرفت که “نتیجه نباید روند ساده سازی کند”؟

عطر به فیس بوک بروید صفحه فیس بوک Hyang را باز می کند. در جریان آخرین اخبار باشید! (▶ رفتن به میانبر)










[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *