اکتبر 17, 2021

قرار دادن برابری و پایداری جنسیتی در قلب بهبود

[ad_1]

مانند کشاورزانی که قصد برداشت محصول در فصل آینده را دارند ، ما اکنون باید بذر بذر را بکاریم آینده پس از همه گیری ما میخواهیم. این به معنای قرار دادن برابری و پایداری جنسیتی در قلب بهبود و ارتقا development توسعه بیشتر از طریق “تجارت خوب. “

جدی ترین چالشی که ما با آن روبرو هستیم نابرابری اقتصادی است – نه فقط بین و در داخل کشورها. به طور خاص ، COVID-19 عمق نابرابری جنسیتی را آشکار کرد ، در حالی که زنان بیشتر از عواقب اقتصادی همه گیر رنج می برند. تحقیقات مرکز تجارت بین الملل تقریباً این را نشان می دهد 65٪ شرکتهای کوچک توسط زنان اداره می شوند 120 کشور به شدت تحت تأثیر این بحران قرار گرفته اند (در مقایسه با کمی بیش از نیمی از شرکت های مردانه). بخشهایی که بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته اند زنان ، از جمله خرده فروشی ، هتل ها ، گردشگری و صنایع دستی هستند.

علاوه بر این ، سرعت دیجیتالی شدن و تغییر تنظیمات زنجیره تأمین به این معنی است که زنان کارآفرین در همه جا – به ویژه در کشورهای در حال توسعه – با موانع دیگری روبرو هستند ، از دسترسی به اطلاعات و منابع گرفته تا ایجاد مهارت ها و شبکه ها.

که در نظر اخیر که در بار مالی، لیندا اسکات از دانشکده بازرگانی سعد در دانشگاه آکسفورد خواستار پایان دادن به “انحصار مردان” در تجارت بین الملل شده است. اگر زنان در بهبود اقتصادی به عوامل مهمی تبدیل شوند ، او استدلال می کند که “این منجر به افزایش منافع می شود و رنج قابل توجهی کاهش می یابد.” رفع موفقیت آمیز این چالش زنان کارآفرین را به سمت زنجیره های جدید ارزش جهانی سوق می دهد و به آنها کمک می کند تا استانداردهای محصول مدرن را برآورده کنند و از فرصت های رشد تجارت الکترونیکی استفاده کنند.

بهبودی پس از همه گیری نیز باید پایدار باشد – و مشاغل پاسخ می دهند. ماه گذشته ، بیش از 20 شرکت پیشرو از آدیداس تا Unilever استقبال ابتکار اتحادیه اروپا برای معرفی استانداردهای جدید الزام آور برای ارتقا sustain پایداری ، در حالی که بیش از 1000 مدیر اجرایی بیانیه سازمان ملل را امضا کرد و خواستار از سرگیری همکاری های جهانی شد.

سیاستمداران نیز در حال رایج شدن هستند ارتباط بهبودی COVID با اقدامات آب و هوایی به عنوان نجات مشروط دولت فرانسه از ایرفرانس و رنو نشان می دهد. در مجمع عمومی اخیر سازمان ملل ، چین قصد خود را برای انجام این کار اعلام کرد بی طرف تا سال 2060و از همه کشورها خواست “به بهبود اکولوژیکی اقتصاد جهانی در دوران پس از COVID دست یابند”.

اروپایی، آمریکای لاتین ، کارائیب و اقیانوس آرام رهبران ، کاهش برنامه های اقلیمی و توسعه فراگیر را در قلب برنامه های بهبودی همه گیر خود قرار می دهند. برخی ، مانند نخست وزیر نیوزیلند ، جاسیندا آردرن، متصل به اتصال خود هستند واکنش COVID-19 به اقدامات آب و هوایی. نسخه های جدید معاملات سبز کشش بدست آوردن سراسر دنیا.

در ماه سپتامبر ، رئیس کمیسیون اروپا اورسولا فون در لاین طرح های مشخص شده برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای اتحادیه اروپا تا 55 درصد تا سال 2030. فرانسه قبلاً 100 میلیارد یورو (117.6 میلیارد دلار) تصویب کرده بود برنامه بهبود، از جمله 30 میلیارد یورو در حمایت از انتقال سبز.

حال و هوا تغییر می کند. جهان به دنبال راه هایی برای تمرکز بر تجارت خوب است – تمیزتر ، منصفانه تر و مقاوم در برابر ضربه. اما در طرح های جدید نباید از حمایت از شرکت های خرد ، کوچک و متوسط ​​- که بسیاری از آنها توسط زنان اداره و یا استخدام می شوند – که در زنجیره های ارزش جهانی نقش دارند و اقتصاد محلی را پیش می برند ، غافل شد.

به عنوان مثال ، پیشنهاد اتحادیه اروپا مکانیسم تنظیم مرز کربن – که فون در لاین در سخنرانی خود به اتحادیه تأکید کرد – مطرح خواهد کرد نگرانی در کشورهای در حال توسعه. گروه مشاوره بوستون اندیشه ها چنین رژیمی به این معناست که “شرکتهای غیراروپایی که تحت فشار نظارتی کمی برای تهیه نقشه ، گزارش و کنترل میزان انتشار خود قرار داشته اند ، مجبورند به سرعت این قابلیت ها را ایجاد کرده و برای ادامه رقابت در اروپا بجنگند”.

در نتیجه ، به عنوان مثال یک شرکت کاغذ سازی اروپا که می تواند سازوکار تنظیم مرز را کنترل کند ، می تواند برتری یک رقابت آسیایی یا آفریقایی را در همان بخشی که در حال حاضر به اروپا صادر می کند ، کسب کند. جامعه بین المللی باید درک گسترده ای از چگونگی ساختن جهانی پاک تر ، منصفانه تر و همکاری با شرکای بخش دولتی و خصوصی برای دستیابی به اهداف مشترک داشته باشد.

از نظر زنجیره ارزش ، SME ها خودشان صنایع را تحت فشار قرار می دهند تا با چالش های انطباق اجتماعی و زیست محیطی روبرو شوند و “خستگی حسابرسی” را کاهش دهند. ابتکاراتی مانند برنامه انسجام اجتماعی و کارگری که به بخشهای پوشاک و کفش خدمت می کند ، می تواند با بودجه متوسط ​​پشتیبانی شود و توسط یک سازمان غیر انتفاعی خنثی میزبانی شود. آنها می توانند ارزیابی های اجتماعی م effectiveثر ، مقیاس پذیر و پایدار در سراسر صنایع و زنجیره های ارزش ارائه دهند و داده های قابل اعتماد و قابل مقایسه ای ارائه دهند. این مدل منابع شرکت ها را برای بهبود شرایط کار و فرایندها آزاد می کند – و می تواند به طور گسترده به رژیم های انطباق پس از COVID در کشورهای در حال توسعه نسبت داده شود.

از نظر برابری جنسیتی ، تعداد فزاینده ای از شرکت ها مانند یو پی اس، مستر کارت، ویزا، پراکتر و گمبل، و eBay حمایت از کارآفرینی زنان از طریق برنامه های متنوع زنجیره تأمین ، راهنمایی ، طرح های ظرفیت سازی و خدمات هدفمند. این ابتکارات با استفاده از تخصص و شبکه های سازمان های بین المللی و نهادهای محلی ، استفاده از منابعی که غالباً در دولت ها کمبود دارند ، گسترش یافته و می توان آنها را به روشهای منعطف و مبتنی بر بازار به کار گرفت.

نادیده گرفتن بسیاری از نابرابری های COVID-19 دشوارتر می شود. ما یک فرصت طلایی داریم تا جسورانه بازسازی کنیم و برابری جنسیتی ، مسئولیت اجتماعی و محیط را در قلب برنامه های خود قرار دهیم. با تمرکز عمدی و استراتژیک بر روی این مسائل ، آینده ای که می کاریم می تواند سخاوتمندتر از گذشته باشد.

پاملا کوکا-همیلتون مدیر اجرایی مرکز تجارت بین الملل (ITC) مستقر در ژنو ، آژانس مشترک سازمان ملل و سازمان تجارت جهانی است.

این مقاله در ابتدا توسط پروژه سندیکا

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *