اکتبر 25, 2021

اقتصاد دایره ای می تواند نحوه ساخت اتومبیل را برای همیشه تغییر دهد – در اینجا چگونگی وجود دارد

[ad_1]

  • صنعت خودرو منجر به انقلاب های تکنولوژیکی و تولیدی شده است.
  • با گذار به وسایل نقلیه الکتریکی و اقتصاد دایره ای ، خودروسازان آماده اند تا الگویی برای اقتصاد جهانی بازآفرینی کنند.

در حالی که رشد اتومبیل های الکتریکی سریعتر از آنچه که فکر می کردیم اتفاق می افتد ، در واقع دستیابی به اهداف اقلیمی تسریع در یک انتقال مهم دیگر – یکی به اقتصاد دایره ای را به دنبال خواهد داشت. تمایل به سمت این تغییرات موازی می تواند انقلابی در نحوه تولید و استفاده از خودروها ایجاد کند.

اقتصاد دایره ای یک سیستم اقتصادی است که هدف آن از بین بردن زباله ها در سراسر زنجیره ارزش – از جمله در طول تولید ، تولید و استفاده است. ارزش آن در حفظ مواد اولیه و از بین بردن کامل زباله ها نهفته است. در مقابل ، “اقتصاد خطی” فعلی ما مواد خام را به محصولی تبدیل می کند که تولید ، استفاده و از بین می رود و در تولید و فروش هرچه بیشتر کالاها ارزش پیدا می کند.

تصویب اقتصاد دایره ای بسیار جدی تر شده است زیرا COVID-19 به شدت بر اقتصاد این کشور ضربه وارد کرده و مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را تحت فشار قرار داده و نیاز به مراقبت از منابع را به خانه برده است. در حقیقت ، بررسی اخیر متخصصان زنجیره تامین نشان داد که 51٪ انتظار دارند تمرکز بر استراتژی های اقتصاد دایره ای طی دو سال آینده افزایش یابد. پاسخ دهندگان شرکتهای بزرگ (با درآمدی بیش از 25 میلیارد دلار یا بیشتر) نسبت به سازمانهای متوسط ​​در مورد این رشد در اقتصاد چرخشی خوشبین بودند ، این احتمالاً نشانگر امکان وجود سازمانهایی با منابع و اشتهای ریسک است.

گذار از “اقتصاد خطی” به معنای تغییرات در کل سیستم است ، از جمله کربن زدایی تولید و طراحی محصولات بازیافت پایان عمر. برای صنعت خودرو ، این به معنای دستیابی به تحول در مقیاس خط تولید افسانه ای هنری فورد یا سیستم معروف معروف “Just in time” تویوتا است که تولید را به سفارشات فروشنده عادت می دهد تا موجودی را به حداقل برساند.

از زمان تاسیس ، صنعت خودرو هم منجر به انقلاب های فرآیندی و هم نوآوری های فناوری شده است. از آنجا که این صنعت از فناوری های فردا استقبال می کند ، یک بار دیگر آماده است تا الگویی برای تکیه و پیگیری اقتصاد جهانی ایجاد کند.

طرح ابتکاری اتومبیل (CCI) تجسم این آرزو برای صنعت خودرو است. این ائتلافی متشکل از بیش از 60 خودروساز ، تأمین کننده ، م institutionsسسه تحقیقاتی ، NGO و سازمانهای بین المللی متعهد به تحقق این بلندپروازی کوتاه مدت است. سری جدید نقشه های راهنمای مدور ، با همکاری مجمع جهانی اقتصاد ، شورای تجارت جهانی برای توسعه پایدار (WBCSD) ، مک کینزی و شرکت تهیه شده است. و استراتژی Accenture ، خصوصیات این انتقال را توضیح می دهد.

CCI و 60 شریک آن سه گزارش چارچوب تهیه کرده اند تا به صنعت و نهادهای نظارتی در درک بهتر این آینده پایدارتر کمک کند.

اولین گزارش از مجمع جهانی اقتصاد با مشارکت های WBCSD و Systemiq عنوان شده است راه پیش رو: برنامه ای سیاستی برای مدور بودن خودرو. این کار زیر سوال می برد که چگونه چارچوب های نظارتی فعلی می توانند بخشنامه بالا را حفظ کنند. این گزارش خواستار برق رسانی سریعتر وسایل نقلیه ، معرفی فن آوری های کم کربن ، یارانه برای مدیریت پایان عمر و مشوق هایی برای حمایت از تحول صنعتی است.

گزارش دوم ، بلند پروازی: نقشه راه جدیدی برای اقتصاد اتومبیل دایره ای ، با استراتژی Accenture هدایت می شود و چارچوبی جامع و آینده نگر برای افزایش کارایی مواد و فاز استفاده در بخش خودرو ارائه می دهد. این گزارش که در ژانویه منتشر خواهد شد ، رویکردهای نوآورانه مدل های نوظهور تجاری را برای اطمینان از بازیافت با کیفیت بالا و استفاده از باتری های عمر دوم بررسی می کند.

نقشه راه نهایی “جعل جلو: نقشه راه مواد برای” ماشین با کربن صفر “، همچنین ماه آینده منتشر می شود و با همکاری McKinsey & Co توسعه یافته است. این گزارش دیدگاه مفصلی در مورد هزینه ها و سرمایه گذاری های فن آوری مورد نیاز برای کربن زدایی مواد خودرو ارائه می دهد. این درخواست از صنعت برای توسعه فن آوری های جدید به تولید مواد کم کربن کمک می کند و مشارکت های لازم برای راه اندازی آنها در مقیاس بزرگ را ایجاد می کند.

به طور کلی ، این نقشه های راه ، پایه و اساس آنچه را می توان “دستور کار صنعت سبز” نامید ، قرار می دهد. در مقیاس بزرگ ، این مدل جدید صنعتی سازی می تواند نیازهای اقلیمی ، چالش ارائه کالاها و خدمات را برآورده سازد ، و همچنین منابع مصرفی و زباله ها / انتشارات تولید شده در این فرآیند را به شدت کاهش دهد.

از طریق این مدل ، طبق مطالعه ای که توسط Accenture انجام شده است ، اقتصاد جهانی می تواند سطح استاندارد زندگی را حفظ کند و ابزارهای حرکتی را برای تأمین دو برابر تقاضای مسافر جهانی تا سال 2050 ارائه دهد. همچنین می تواند مصرف مرتبط با منابع طبیعی را تا 80 کاهش دهد و انتشار کربن به ازای هر مسافر 75٪.

CCI بستری را برای اشتراک و کاوش جمعی از نوآوری ها در فناوری و مدل های تجاری ارائه می دهد که به روند طبیعی تر محافل کمک می کند. این پلتفرم مرز بعدی را برای صنعت خودرو تعیین می کند و رهبران مترقی خود را گرد هم می آورد تا دریابند که چگونه بی طرفی کربن از نظر اقتصادی منطقی خواهد بود. مدل های جدید و نوآورانه کسب و کار حول تحرک به عنوان سرویس (MaaS) و در دسترس بودن داده ها در مرحله استفاده ، نمای چرخه زندگی را افزایش داده و دایره ای را به جریان اصلی می رساند.

“طرح مدور اتومبیل مرزهای بعدی صنعت خودرو را تعیین می کند و رهبران مترقی آن را گرد هم می آورد تا دریابند که چگونه خنثی سازی کربن از نظر اقتصادی منطقی است.” – توماس دلوئیسون ، مدیر تحرک شورای تجارت جهانی برای توسعه پایدار

رهبران صنعت در حال حاضر در چنین آینده ای سرمایه گذاری می کنند. یک نمونه از شرکت عضو CCI رنو است. پاییز امسال ، رنو از ایجاد کارخانه RE-کارخانه خبر داد ، زیرا این کارخانه قدیمی ترین کارخانه مونتاژ خود را که در فلینس ، نزدیک پاریس واقع شده است ، به یک واحد صنعتی جدید تبدیل خواهد کرد که کاملاً بر روی اقتصاد چرخشی متمرکز است و هدف آن تأمین 3000 شغل و کربن منفی است. نقش از سال 2030.

در آینده ، بخش قابل توجهی از اتومبیل های شخصی می توانند به تاکسی های خودمختار تبدیل شوند ، جایی که مالکان می توانند اتومبیل های خود را در طول روز که استفاده نمی کنند اجاره کنند. چنین مدلی ناوگان وسایل نقلیه خودمختار را ایجاد می کند که می تواند به طور بالقوه همان تعداد مایل مسافری را با 90٪ ماشین کمتر فراهم کند. هر اتومبیل شاهد افزایش استفاده خواهد بود ، که می تواند راه را برای برنامه های بازیافت حلقه بسته (جایی که اجزا و مواد وسیله نقلیه در پایان عمر بازیافت ، استفاده مجدد و بازیافت می شود) باز کند. خودروسازانی که در نوآوری های حلقوی سرمایه گذاری می کنند می توانند هزینه و پیچیدگی فرآیند تولید را کاهش دهند و به طور فزاینده ای بازده مالی را ببینند.

مطمئناً آینده ای دورانی برای صنعت خودرو تضمین نمی شود. این به رشد سه روند همزمان بستگی دارد: مدل های استفاده زیاد از اتومبیل (مانند رانندگی با اتومبیل ، اشتراک خودرو و MaaS). تبدیل شبکه توزیع و نگهداری به مراکز جمع آوری ، پردازش و بازیافت ؛ و اتخاذ طرح های مدولار و مواد گرد کم کربن در حین طراحی خودرو.

“مدل های نوین کسب و کار نوآورانه حول تحرک به عنوان یک سرویس و در دسترس بودن داده ها در مرحله استفاده ، نمای چرخه زندگی را افزایش می دهد و دایره ای را به جریان اصلی می رساند.” – کریستوف ولف ، رئیس بستر تحرک مجمع جهانی اقتصاد

با این حال شرکت هایی که این آینده را می بینند سریعتر ارزش بیشتری ایجاد می کنند. هزینه های مربوط به تهیه مواد و قطعات به شدت کاهش می یابد و انتظار می رود که تا حد زیادی سرمایه گذاری های لازم در فناوری ها و مدل های تجاری را که اجازه می دهد زنجیره بسته شود ، پوشش دهد. در عین حال ، مارک هایی که این رویکرد را در پیش بگیرند می توانند وسیله حمل و نقل ارزان و مقرون به صرفه تری را برای بسیاری فراهم کنند و مشاغل مقرون به صرفه ای را در اقتصاد کنسرت ارائه دهند. سرانجام ، شرکتهایی که از این مدل استفاده می کنند ، از پشتیبانی از انطباق و کاهش تأثیر آنها بر تنوع زیستی ، دید بهتری نسبت به خنثی بودن کربن خواهند داشت.

با سرمایه گذاری در فناوری هایی که از مدل های MaaS پشتیبانی می کنند و رویکردهای کم کربن ، همکاری و پشتیبانی برای تبدیل شبکه موجود و حرکت تدریجی به سمت طراحی های مدولار و روش های تولید ، صنعت خودرو می تواند هدف خود را به سناریوی 1.5 درجه سانتیگراد طی دهه آینده برساند.

این مقاله در ابتدا توسط مجمع جهانی اقتصاد

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *